Alright to Smile?....

Nu kommer ett erkännande....min kärlek till Backyard Babies är inte alls som den en gång var....och idag kom jag på varför....

Jag satte på en av min favoritlåtar med de (Is it Still) Alright to Smile....och då stod det klart: de har helt enkelt tappat glöden. Den där glöden som så många band tappar, som bara finns med så länge man verkligen spelar för musiken. Det känns som den musik de gör nu är mycket renare mot förr och upprepande. Och med det menar jag att man använder sig av ett allround sound och liknande typer av fraser...

MEN! Jag säger inte att det är dåligt. Jag gillar de fortfarande som fan, de ligger mig varmt om hjärtat som alltid, men det känns inte som det gjorde förr och det är väl bara att acceptera=).

Jag måste även göra ett tillägg efter en diskussion att jag tror dock att de fortfarande håller mottet live! Det är låtarna, musiken som tappat glöden, inte de. Hoppas jag...., men det hade de inte gjort senast jag såg de.

Unga, snygga och oförstörda.....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback