Christmas update....i efterskott....

Lite uppdatering kanske, hade ju tänkt göra det på julafton men det blev inte riktigt så. Vet inte var tiden har tagit vägen för nu har jag varit ledig i en vecka snart. Efter två dagar längtade jag tillbaks till jobbet, men nu känns det skönt och behövligt.

Julen var mysig. Som vanligt bar det av till "viken" på julen och vi fick åka under tiden det snöade, jippie! Tyvärr lade sig inte snön, men nere i "viken" blev det en vit jul på kvällen, tunga tysta flingor föll när vi åkte hemåt och det var så mysigt. Gärna lite mer snö tack.

Julafton nere i viken började med ett spring i köket, där alla ville hjälpa till


De andras julmat


Min julmat =)


För en del var väntan på tomten lång


Så hon fick tjuvstarta lite


I väntan på att få öppna resten
 

Men till slut kom han äntligen....
  fast det var tydligen lite läskigt


Så hon höll sig lite på avstånd
 

Men innan tomten gick fick han i alla fall en liten kram


Sen skulle alla klappar öppnas och det tog sin lilla tid
     

Efter julklappsöppnandet var det dags för de vuxnas lek det vill säga fika och lottskrap. (Jag står dock över, inte för att jag inte är vuxen eller  inte gillar lotter, det är bara en ren principsak från min sida. )
   

Den lilla ballerinan verkade nöjd med sina klappar och det blev en del lek, tur för mig=)
       

Sedan bar det av hem genom den fina snön, men den försvann ju när vi var tillbaks i stan igen. Firandet fortsatte hos mina föräldrar och dagen gick så himla fort till skillnad från när man var liten.

Vet inte vem som vann med julbelysningen i år, de hade ju lovat mig att satsa på det där med att ljudsätta den, men icke sa nicke....=)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback