Sälen...

Har varit lite seg med bloggandet denna vecka eftersom jag varit i snöriket, Sälen, för snö var det verkligen där.


The tripp

I söndags morse bar det av till fjällen och trots mina 4h sömn så kände jag mig rätt pigg. Sen är det ju mer eller mindre segt att åka bil timme efter timme. Men med några stopp så tycker jag ändå att det gick rätt fort. Väl uppe i Sälen möttes vi av en massa snö och lagom med kyla, skönt att äntligen få lite vinter, men när jag vaknade idag såg jag att jag hade tagit med mig snön hem=). Väl upp blev det mat och utdelning av rum.


I måndags började aktiviteterna, men för min del blev det mest stjärtlapp, pulka och snowracer åkning med Izabella plus vara med när hon åkte skidor. O en massa promenader. Hade tänkt testa på lite skidåkning, men efter en dag fick jag mensvärk och den avbyttes av förkylning så det blev att hålla sig lugn, men det var väl tur med tanke på att jag inte åkt skidor på 10 år och snowboarden har ju flyttat av olika anledningar. Dock lyckades jag vurpa ändå, snubblade nämligen över en snökocka, som jag fastnade i. Var nog en rolig syn. Men det var en rätt skön vecka i fjällen ändå.

Mot helgen blev det dock blåsigt så flera liftar va stängde, så de andra fick hålla sig inne med, bara lilla Iza som kunde åka i sin backe. Men lek och stoj blev det, hon kan verkligen hålla igång, önskar att jag hade hennes energi.=) I torsdags fyllde mamma år så då firade vi henne med presenter och restaurangbesök. Men även jag och min bror blev lite firade. Det spelades även spel och lektes i mängder. Så nu har man fått mer vinter än på flera år. Så nu är jag nöjd och vill ha vår nu!

               


Kommentarer:
Postat av: Emma

vad kul det ser ut! jag har aldrig åkt skidor, måste verkligen testa det nån gång :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback