Asså det var ju inte direkt asvarmt eller jättekallt ; )....



Uppe med tuppen imorse, eller nja riktigt så kanske det inte var, men uppe med tuppen för mig. haha. Drog till Ågelsjön och badade för det skulle vara fint, men det var dis halva dagen tills det börja spricka upp. Skönt att det fortfarande var lite sommar i luften. Lyckades slumra till två gånger. En liten pudel kom fram och råstirrade på mig och började till slut morra, två gånger upprepades detta, han måste tyckt jag så läskig ut eller nåt. haha. Eller så påminde vi om varann, vad vet jag.
Ett barn tappade sitt uppblåstbara djur så det for iväg över halva sjön och de fick springa runt för att rädda det, men den historien slutade lyckligt. De hade även lite roligt språk för allt var antingen jättevarmt, jättefort, jättemycket, eller asakallt, asbra, asstort. Vartannat ord varvades också med "asså" när de skulle berätta något för varandra, haha lite roligt att lyssna på faktiskt.

Efter badet blev det en tripp till Åby för lite mat på Åbykrog, blir alltid lite nostalgisk när jag åker in i Åby, mycket minne från ungdomen där. När man åker in till Åby möts man av en skylt "Hultic-sommaridrottskola". Vad man inte vet är att jag en gång i tiden, ja när jag va yngre och sportig; ), var en av ledarna på denna idrottskola. Kul var det, men nu skulle jag väl knappt orka springa en meter innan jag skulle flåsa som en hund.

Kvällen spenderades hos Karin och Danne med promenad och fika. Skulle behöva komma igång med promenaderna igen för det har varit lite dåligt med det på senaste med allt jobbande. Men det är ju så himla skönt, ja att promenera alltså.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback