tralala lilla molntuss....



Bob hund på knäppingen 4 juli 2009

Det är 10 år sedan jag såg Bob hund för första gången och då har jag ett svagt minne av att de åkte gummitbåt genom publikhavet. Några gummibåtar blev det dock inte i lördags, men väl en sjuhelvetes liveshow. För ett bra liveband har de ju altid varit tack vare den karismatiske sångaren Thomas Öberg. Upp på scenen stiger ett sexmannaband med, sex individer med sex helt olika stilar, härligt. Var av en Alexander Bard lookalike, vilket nog inte va tanken (?)
Publiken bjus med in i musiken, gränsen mellan band och publik suddas ut och bandet bjuder på en nästan 2 timmar lång show. Trots en kullerstensnerförsbacke på höga klackar så står jag ut. Trots att jag inte är något Bob hund fan så dras jag med. Gammalt blandas med nytt bland annat spelar de Nu är det väl revolution på gång?, men jag saknar Tralala lilla molntuss.
Jag blir imponerad av Thomas energi, han utnyttjar verkligen scenen och pubilkhavet, far omkring som en tok, att han orkar, kanske dags för mig att börja träna. =). Bob hund har blivit ett folkkärt band,  som tilltalar människor i alla åldrar, vilket är jättekul. Dock vet jag inte om jag gillar knäppingen som konsertplats, det är trångt och inte så många bra ställen att stå på. Ni som ett var där missade verkligen något, något glädjande och uppiggande

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback