Skogsröjet 2009....

Återigen tog vi oss en tripp ut till lilla Rejmyre. Inte för att Rejmyre är så roligt och lockande. Utan för att det var dags för årets upplaga av Skogsröjet.

Då hungern redan huggit in när vi kom fram så bar det rätt så snart av till öltältet (colatältet för min del) för lite mat. Eller mat och mat, det var typ lök, lök, lök och så lite mat.

I år blev det inte alls lika många band som beskådades som förra året. Missade även några band för en tripp med bilen fram och tillbaks till stan, men det gjorde inte så mycket eftersom bilturerna i sig var en av kvällens höjdpunkter. Inte för att festivalen var tråkigt nejnej, det var den absolut inte, utan för att man kan ha himla kul när man åker bil. =)

Band som sågs: Pedro Sanchez, Blunk, Rock n Roll Allstars, Gemini Five, Hardcore Superstar, Melody Club (ja en del i alla fall). Band som beskådades på håll (Öltältet): Johnossi, H.E.A.T, illfigure plus några band som vi gick förbi lite kort.

Men i år blir det inga rescensioner som förra året, men några är ju värda att nämnas lite.

Dels Hardcore Superstar, som var anledningen till att jag åkte till "Skogsröjet". Bandet var trött och slitet efter turnén och de gjorde sin avslutningsspelning, det märktes tydligt. Två strömavbrott gjorde inte saken bättre, men de försökte. Mina förväntningar var kanske för höga efter att ha sett många riktigt bra spelningar med HCSS, men denna gång nådde de inte ända upp till toppen. Visst var det bra, men energin och låtlistan höll inte hela vägen och spellistan kändes inte helt hundra. Senast jag såg de i Lkpg var de verkligen på topp, det var helt klart den bästa konsert jag sett med bandet.

Ett band som imponerade var Rock n Roll Allstars, ett band som verkar relativ nytt (har faktiskt inte kollat upp det). De verkade vara så tacksamma över att få vara där, vilket både syntes och kändes. Bandet hade den där energi som alla band har i början, när allt är nytt och kul, men som många tyvärr tappar senare. Riktigt kul. Det här känns lovande så nu väntar jag på att en skiva ska släppas.

Lite blandade bilder från ett fåtal band:

         

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback