Skönhetsideal påverkar....

Det senaste året har jag arbetat med en grupp ungdomar som var med och gjorde utställningen Smal. I många diskussioner vi haft i gruppen har vi kommit in på självkänsla och hur ungdomar både påverkar och påverkas av skönhetsideal på olika sätt. Tänker inte skriva så mycket om det nu, men det är hemskt att höra och se vilken press de upplever. Jag kan inte påminna mig att jag känt eller tänkt som många unga gör idag. De påverkas mer för allt finns i större utsträckning och för att idealen hela tiden strävar mot mer och mer perfektion. Något ouppnåbart. Dock har ideal alltid funnits på olika sätt. Nej fram för det naturliga.

För att läsa lite mer kan ni besöka:
smalutstallningen.blogg.se


Kommentarer:
Postat av: Emma

SV: Hej! Ja, visst är han! :) Riktigt charmtroll! Vi är faktiskt inte helt säkra på vad han är för ras. Han kommer från en organisation och är från Irland där han varit gatuhund. Men vi gissar på att han är en blandis mellan en basenji och en terrier.. Typ, jack russel kanske? :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback